Kokosowy krem jaglany i lniana chałwa!

16 marca




Bananowy krem z kaszy jaglanej z kokosową chałwą lnianą podany z waniliowym kremem sojowym, pestkami dyni i bananem








Dziś będzie kilka słów o moim najnowszym odkryciu - chałwie lnianej, która naprawdę bardzo mi posmakowała. Jako pierwszej spróbowałam chałwy kokosowej, która w swoim składzie oprócz siemienia lnianego zawiera również żurawinę, kokosa oraz orzechy arachidowe. Tak więc chałwa jest w 100% naturalna, nie zawiera konserwantów, cukru ani sztucznych barwników. W smaku jest dość soczysta (zapewne dzięki żurawinie), w przeciwieństwie do chałwy sezamowej, która jak wiadomo jest bardzo sucha. Chałwę mogą również spożywać osoby z nietolerancją glutenu. Co więcej, jest to produkt surowy (raw), niepoddany obróbce termicznej. Jest to po prostu "zdrowy słodycz", który nie zawiera pustych kalorii i dostarcza cennych składników odżywczych takich jak: 

***
lignany, kwas oleinowy, błonnik, witamina E, witaminy z grupy B, kwas foliowy, magnez, chrom czy selen.
***

Dlaczego chałwa z siemienia lnianego i orzechów jest taka zdrowa?

Siemię charakteryzuje się wieloma dobroczynnymi właściwości, a orzechy arachidowe dostarczają organizmowi dużo błonnika. Składniki chałwy pomagają obniżyć zbyt wysoki poziom cholesterolu w organizmie, regulują układ hormonalny, działają  także osłonowo na błonę przewodu pokarmowego. Co więcej, składniki zawarte w chałwie korzystnie wpływają na stawy, skórę, włosy i paznokcie. 

Substancje te również oczyszczają organizm z toksyn i dbają o wątrobę i żołądek.
Zawartość niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych w produkcie ma dobroczynny wpływ na sprawność układu nerwowego, zaś wysoka zawartość flawonoidów wspiera funkcjonowanie układu moczowego, działa przeciwgrzybiczo, przeciwbakteryjnie, a także profilaktycznie, zapobiegając m. in. chorobom serca.

Jak wynika z powyższego, chałwa lniana nie zawiera żadnych sztucznych dodatków, a do tego jest bardzo wartościowa. W porównaniu ze sklepowymi słodyczami, ta chałwa to po prostu nr 1! Myślę, że świetnie przyda się jako przekąska w podróży, czy po treningu.

Jest to również dobre rozwiązanie dla osób, które nie przepadają za smakiem i konsystencją siemienia lnianego (chociaż ja osobiście bardzo je lubię :)). Wielbiciele żurawiny i wyważonej słodyczy również będą zadowoleni. Do wyboru jest kilka smaków: kokosowa, cytrynowa, orzechowa, słonecznikowa, sezamowa, (mocno) żurawinowa, a także zwykła - bez dodatków. Dostępna jest również seria bez orzechów ziemnych. Tak więc każdy znajdzie coś dla siebie!


Chałwa nie jest powszechnie dostępna w sklepach, ale możecie zamówić ją ze strony producenta klikając TUTAJ

You Might Also Like

10 komentarze

  1. właśnie już długo się zastanawiam czy ją zamówić czy nie, ale skoro jest na prawdę tak pyszna to warto! kusi i to bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku jakie pyszne śniadanko ! :) Chałwa? Hmm.. Skusiłabym się! :) A to że jest zdrowa przemawia do mnie max! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chałwy nie lubię, ale krem jaglane i kokos uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Krem jaglany sama dziś jadłam, więc wiem, jakie to dobre. :) A takiej chałwy muszę posmakować.

    OdpowiedzUsuń
  5. ale smakowitości, po takich pucharku byłabym w 7 niebie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pyszności dziś u Ciebie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow brzmi pysznie! Czy ta chałwa jest bardzo podobna w smaku do tej sezamowej?

    OdpowiedzUsuń

JemyZdrowo.pl
mytaste.pl

Subskrybuj