656. Wegański placek proteinowy!

15 września

 Bananowy wegański placek z płatków jaglanych z dodatkiem PPB® Sport, mąki z teffu oraz syropu z kwiatu kokosa podany z fistaszkowym serkiem, bazylią i soczystą śliwką







***

Niedawno pisałam o masłach orzechowych w proszku firmy Hale Naturals. Dziś przyszedł czas na recenzję masła orzechowego z dodatkiem odżywki białkowej. Jak zapewne zauważyliście, ostatnio nastała moda na proteinowe posiłki - na blogach królują proteinowe owsianki, placki i desery. Teraz nadarzyła się okazja również dla mnie, by ich spróbować, mimo tego, że nie uprawiam zawodowo sportu. Prowadzę jednak dość aktywny tryb życia. Od 9 lat mam w domu rower stacjonarny, na którym bardzo często ćwiczę (mogę się pochwalić, że mogę jechać na poziomie 10 przez długi czas bez uczucia zmęczenia :) ). Wersję stacjonarną w okresie wiosenno - letnim rzecz jasna zamieniam na zwykły rower. Oprócz tego sporo w ciągu tych 9 lat chodziłam na siłownię i na basen. Teraz nie chodzę już na siłownię, jednak lubię być w ruchu, najlepiej przez cały dzień. Co prawda nie mam w planach pracy nad budowaniem masy mięśniowej, jednak sądzę, że w małych ilościach taka odżywka białkowa posłuży do wzbogacenia  posiłków moich i mojej rodziny, która również prowadzi aktywny tryb życia.

Jak jeść  PPB® Sport? 

Najprostszy sposób to po prostu wymieszać 2 łyżki PPB® Sport z jedną łyżką mleka lub wody. Wówczas otrzymujemy odtłuszczone masło orzechowe. Jakie jest w smaku? Ciężko to określić - jak gęsta, fistaszkowa pasta, pozbawione jednak "tłustości" czy kawałków orzeszków, jak to bywa w przypadku maseł crunchy. Do tego jest bardzo słodka.
Ja jednak zamierzam używać go w inny sposób: dodawać do owsianek (tak jak dzisiaj!), kasz, puddingów, koktajli, placków, jogurtów, omletów, ciast, ciasteczek, wytrawnych i słodkich sosów oraz dressingów do sałatek. Innymi słowy, zamierzam je traktować jak odtłuszczoną mąkę fistaszkową (podobnie jak kokosową, z pestek dyni czy słonecznika), żeby nadać orzechowego smaku potrawie. Cóż, wachlarz możliwości jest przeogromny!


Jakie są zalety PPB® Sport z odżywką białkową?


* bogactwo witaminy C
* bogata w aminokwasy formuła
* sugerowana porcja pokrywa 100% zapotrzebowania na witaminy z grupy B
* wysoka zawartość białka - niemal 55 g/100 g suchego produktu
* wysoka zawartość błonnika - niemal 6 g/100 g suchego produktu
* zawiera 80 % mniej tłuszczu niż tradycyjne masło orzechowe
* ma piękny, orzechowy smak i zapach
* szerokie możliwości zastosowania
* jest beglutenowe
* jest niskokaloryczne (po rozrobieniu, w porównaniu do tradycyjnego masła orzechowego) - może więc być spożywane na diecie odchudzającej
* świetnie nadaje się do popularnych ostatnio śniadań i wypieków proteinowych
* jest bardzo smaczne
* pomaga w budowie masy mięśniowej
* jest dobre dla osób prowadzących aktywny tryb życia

Jakie są wady PPB® z odżywką białkową?


* jest ubogie w jednonienasycone i wielonienasycone kwasy tłuszczowe oraz witaminę E,
* smakowo znacznie odbiega od zwykłego masła orzechowego,
* jak na mój gust jest trochę za słodkie (w formie pasty).

Zawartość PPB® Sport (w języku angielskim, jednak myślę, że nietrudno będzie rozszyfrować :) )

PPB® Sport with Whey Protein Powder and Amino Acids

***

Przechodząc do tematu dzisiejszego śniadania, to dzisiejszy placek wyszedł wyjątkowo pyszny. Wegański, na bazie płatków jaglanych i mleka owsianego, z dodatkiem PPB® Sport i mąki z teffu. Dzięki bananowi i PPB® zyskał słodki smak i bajeczny orzechowo - bananowy zapach, zaś mąka z teffu nadała mu ciemnej barwy. Do tego serek również z dodatkiem PPB® Sport, który go zagęścił, oraz cudownego syropu z kwiatu kokosa. Kompozycję smaków dopełniła soczysta śliwka, która nadała całości jesiennego klimatu. Było pysznie! :)


WEGAŃSKI PLACEK PROTEINOWY
/przepis własny/

Składniki:

50 g płatków jaglanych
około 200 ml mleka (u mnie owsiane)
pół bardzo dojrzałego banana
syrop z kwiatu kokosa (może być inny)
szczypta soli
dwie łyżki PPB® Sport
łyżka mąki z teffu (lub inna bezglutenowa)
tłuszcz do smażenia (u mnie olej kokosowy)

Przygotowanie:

Płatki jaglane ugotować na mleku. Przełożyć do miseczki, dodać rozgniecionego banana, syrop, sól i wymieszać. Następnie dodać składniki suche - PPB® Sport i mąkę z teffu po czym ponownie wymieszać. Na patelni rozgrzać tłuszcz, przelać masę i smażyć na małym ogniu pod częściowym przykryciem około 6 minut. Po tym czasie ostrożnie przewrócić i smażyć jeszcze 3 minuty.
Podawać z serkiem wymieszanym z łyżeczką PPB® Sport, śliwką i listkami bazylii.

Smacznego!

ENGLISH VERSION:

VEGAN PROTEIN PANCAKE

/ OWN RECIPE /

Ingredients:

50 g of millet flakes
about 200 ml of milk (I used oat milk)
half of ripe banana
flower coconut syrup (can be different)
pinch of salt
two tbsp of PPB® Sport
one tbsp of teff flour (or other gluten-free)
frying oil (I used coconut oil)

Preparation:

Cook millet flakes with a milk, then put into a bowl. Add the mashed banana, coconut flour syrup, salt and combine. Add the dry ingredients - PPB® Sport and teff flour then mix again. In a skillet heat the oil, transfer the mixture and cook over low heat, partially covered for about 6 minutes. 
After this time, carefully turn over and cook for 3 minutes.

Serve with cream cheese mixed with a teaspoon of PPB® Sport, fresh plum and basil leaves.

You Might Also Like

8 komentarze

  1. znów zachwycasz mnie omletem *-*
    jesteś w tym niesamowcie dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda jak ogromny, smakowity kwiat :)

    OdpowiedzUsuń
  3. taki letni ten placek, smakowity :D

    OdpowiedzUsuń
  4. chyba z polskiego miałaś ocenę 6 ??? lubie czytac twoje recenzje i inne teksty. Są dobre, a przepisy to już bajka, kapitalne !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń

JemyZdrowo.pl
mytaste.pl

Subskrybuj